Blog, IT, Marketing

Facebook a platba za proklik (CPC)

Platba za proklik (CPC) je skvělou možností, jak platit platformám pouze za ty zákazníky, kteří cílovou stránku opravdu navštíví nebo zkrátka provedou akci, kterou chceme reklamou dosáhnout. Ne vždy je ale tato možnost dostupná hned.

U Facebooku, pokud zakládáte nový účet, musíte nejprve platit za zobrazení. Což nemusí být nutně špatně, pokud chcete třeba zvyšovat povědomí o své značce, ale má to několik nevýhod. Například kontrola je v podstatě nemožná. Zatímco u prokliků můžete snadno porovnat uváděnou hodnotu s analytikou, tady nic neověříte.

Nicméně, lze určitě udělat funkční reklamy i tak. Oficiálně Facebook uvádí, že abyste si mohli zapnout platbu za proklik, je potřeba nejprve utratit na reklamách 10 USD. Což není nijak závratná částka. 

V současné době ale díky klientovi, který doposud reklamní účet na Facebooku neměl, zjišťujeme, že to není jediné kritérium. Když jsme měli utraceno přes 500 Kč a stále byla dostupná jen platba za zobrazení, rozhodli jsme se kontaktovat podporu Facebooku.

Ochotný Rafiq nám sdělil, že navíc je třeba ještě mít z předchozích reklam 50 konverzí. OK, k tomu nám ještě kousek chyběl, takže jsme vytvořili novou kampaň, opět s platbou za zobrazení.

Výsledek? „Abychom pomáhali k vytváření důvěryhodného prostředí pro uživatele i zákazníky, můžeme u některých účtů některé možnosti zpřístupnit až po několika týdnech, kdy se budou řídit našimi pravidly.“

Zkrátka, jak se v komunitě markeťáků často říká, „Je to prostě Facebook.“ Nezřídka mění pracovní prostředí a často se vyskytují věci, které vám prostě nikdo nevysvětlí. Práce na sociálních sítích je zkrátka vždy rozmanitá. Výzva někdy je, vysvětlit to zákazníkovi, který se ptá: „A proč to tak je?“ 😊

Mohlo by vás zajímat

SDÍLEJTE S OSTATNÍMI

Zaujal vás článek?

Podělte se o něj s ostatními na sociálních sítích

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn