Pokud chceme sledovat efektivitu odkazu, který jsme například poslali mailem, zveřejnili na svém profilu na Facebooku, LinkedInu, apod., slouží k tomu právě UTM parametry.
Abychom se s jejich nastavením nemuseli trápit ručně a zároveň odkaz neměl kilometr, existuje řada nástrojů, které nám s tím pomůžou.
My si představíme jeden přímo od Googlu. Je tedy zapotřebí se registrovat, ale lze to provést za pomoci Google účtu, který patrně všichni máme.
Následně už stačí jen vyplnit několik kolonek.
- Website URL – adresa stránky, na kterou má odkaz vést.
Pak už jen vyplníme rozlišovací hodnoty odkazu.
- Campaign ID – číslo nebo název kampaně, pokud je chcete rozlišovat
- Campaign Source – zdroj. Pokud tedy například umisťujete stejný odkaz zároveň na Facebook a Instagram, vygenerujte si dva s různou hodnotou tohoto pole. Potom rozeznáte, kolik návštěvníků přišlo ze kterého zdroje.
- Campaign Medium – médium kampaně. Například e-mail nebo grafika-modra a grafika-cervena, pokud chcete zjišťovat, na který vizuál lidé lépe reagují.
- Campaign Name – jméno kampaně. Například mailing-leden.
Dále ještě můžete specifikovat klíčová slova nebo jednotlivé reklamy.
Pod kolonkami uvidíte vygenerovaný odkaz se všemi parametry a níže potom tlačítko Shorten link. To vám právě vygenerovaný dlouhý odkaz zkrátí na adresu o pár znacích. Funkčnost přitom zůstane stejná.
Jeden z odkazů potom umístěte do své kampaně a můžete začít vyhodnocovat.